Oefeningen bij hoofdpijn

Oefeningen verbeteren de doorbloeding waardoor voedingstoffen beter kunnen worden aangevoerd en afvalstoffen in de spieren beter kunnen worden afgevoerd.Tevens wordt u meer bewust van ondoelmatige spierspanning, te weten uw schoudersspieren aanspannen terwijl dat niet nodig is voor de houding of beweging die u uitvoert.

Met deze oefeningen kunt u hoofdpijn verminderen of voorkomen:

  • De “kippeoefening ” Beginhouding: Rechtop staan of zitten, waarbij u het gevoel moet hebben dat uw kruin naar het plafond wordt getrokken.  Trek uw kin rustig en gelijkmatig in, zover als u kunt. Zorg ervoor dat
  • uw hoofd niet omhoog of omlaag knikt. Laat vervolgens rustig los.
  • Trek uw kin rustig en gelijkmatig in, zover als u kunt. Zorg ervoor dat uw hoofd niet omhoog of omlaag knikt. Laat vervolgens rustig los.
  • Trek op een inademing beide schouders omhoog (naar de oren) en laat bij een uitademing de schouders ontspannen vallen. Breng tijdens een inademing de schouders naar voren en omhoog ( rug niet krom maken) en tijdens een uitademing de schouders naar achteren en omlaag waarbij de schouderbladen naar elkaar toe en naar beneden worden getrokken)
  • Rug goed strekken, kin een beetje intrekken, oor naar de schouder brengen. Minimaal tien tellen vasthouden.

Suggesties voor oefeningen? Wij lezen ze graag!