Laatste aanpassing op

Twee dagen per week een strak dieet volgen van fruit, groenten en mager vlees. Dat zet meer zoden aan de dijk als je wilt afvallen dan de hele week calorieën tellen. Dat stellen onderzoekers van het universiteitsziekenhuis van Zuid Manchester.

Zij zetten 115 vrouwelijke vrijwilligers op een dieet. Een groep kreeg de opdracht om gedurende twee dagen per week niet meer dan 650 calorieën te nuttigen. Op die dagen moesten ze ook koolhydraatrijke voeding, zoals pasta, brood en aardappelen, laten staan.  De andere vijf dagen mochten ze eten wat ze wilden, al kregen ze het het advies zo gezond mogelijk te eten.

De tweede groep mochten twee dagen per week geen koolhydraten nuttigen, maar hoefde geen calorieën te tellen. De rest van de week mochten ze ook eten wat ze wilden. De derde groep volgden een standaard dieet waarbij ze zich moesten houden aan maximaal 1500 calorieën per dag. Vetrijke voedingsmiddelen en alcohol moesten ze vermijden.

Na drie maanden waren de vrouwen die het tweedaagse dieet volgden gemiddeld vier kilo afgevallen, bijna twee keer zoveel als de vrouwen die de hele week calorieën telden.

De onderzoekers denken dat het effect van twee dagen streng dieet mogelijk enkele dagen doorwerkt. Ook leken de vrouwen de overige vijf dagen van de week gezonder te eten. ‘Ze gingen vanzelf minder eten.’

Bron: Gezondheid Blog
Daily Mail

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *