GEZOND BEWEGEN

BLIJF THUIS. BLIJF FIT. BLIJF GEZOND.

,

KRACHTTRAINING: 6 TIPS OM DIRECT TE BEGINNEN

Wanneer je op het internet zoekt naar krachttraining of trainingsschema’s, bestaat de kans dat je alleen al door het zien van de resultaten gedemotiveerd raakt. Toch is beginnen met krachttraining de overweging waard en brengt het vele voordelen met zich mee.

COVID-19: Lichaamsbeweging kan helpen om dodelijke complicaties te voorkomen.

Regelmatige lichaamsbeweging kan het risico op het Acute respiratory distress syndrome (ARDS) verminderen, een belangrijke doodsoorzaak bij patiënten met het COVID-19-virus.

4 Principes om gezond thuis te werken

In plaats van routines op de werkvloer, werk je nu ineens vanuit huis. ’ Hoe zorg je in deze tijd dat je mentaal en fysiek fit blijft?

BLIJF THUIS. BLIJF FIT. BLIJF GEZOND.

Nu steeds meer mensen thuis blijven, minder of niet naar buiten gaan is het belangrijk om voldoend te blijven bewegen. Om een goede gezondheid te behouden en profijt te hebben van de gezondheidseffecten van bewegen is het voldoen aan de beweegadviezen van de fitnorm een goed uitgangspunt. Volgens deze richtlijn zouden volwassenen wekelijks ten minste twee en een half uur matig intensief moeten bewegen en kinderen dagelijks minstens een uur. Voor beide groepen zijn spier- en botversterkende activiteiten aanbevolen.

Botversterkende activiteiten bestaan uit krachttraining en activiteiten waarbij het lichaam met het eigen gewicht wordt belast, zoals springen, gewichtheffen, traplopen, wandelen, hardlopen en dansen.

Spierversterkende activiteiten (krachttraining of de combinatie van kracht- en duuractiviteiten) omvatten activiteiten om kracht, uithoudingsvermogen en omvang van de spieren te verbeteren. Voorbeelden zijn krachttrainingsoefeningen met eigen lichaamsgewicht en duuractiviteiten als fietsen en zwemmen.

Balansoefeningen zijn oefeningen gericht op het verbeteren van de balans terwijl iemand staat of beweegt, zoals op één been staan of een voorwerp van de grond oprapen. Maar denk ook aan yoga, ballet, TaiChi, of turnen.

THUIS FITNESSEN EN GEZOND BEWEGEN?

Wil je op thuis fitnessen of meer gaan bewegen? Of ben je al een fanatieke sporter? Bekijk de speciale selectie van fitness artikelen, ergonomische producten en trainingsmaterialen speciaal voor thuis gebruik.

Oefenbal / Zitbal

Een Oefenbal / Zitbal is speciaal gefabriceerd om oefeningen te doen  en/ of om zitten op een kantoorstoel af te wisselen met dynamisch en actief zitten.

Orthopedische hulpmiddelen

Orthopedisch hulpmiddellen bieden ondersteuning geeft bij problemen en klachten aan de rug zoals slijtage in de wervelkolom of een hernia

X