, ,

Buiten bewegen, begint bij de voordeur!

Het is herfst en het is nat, maar dat is geen reden om binnen te gaan zitten. Trek je schoenen aan en ga naar buiten!

Buiten bewegen kan op je eigen niveau, of dat nu lekker in de tuin werken is, of een trailrun lopen door het bos. Met buiten bewegen heb je al snel een aantal voordelen te pakken!

Motivatie

Buiten is veel variatie. Al is het maar net een ander blokje om, de stand van de zon of de sterkte van de wind. Door deze wisselende omstandigheden blijft buiten zijn verrassend en hou je er zin in. Groot voordeel voor sporters is dat je bij wisselende trainingen je spieren telkens weer verrast. Ze worden telkens weer uitgedaagd en blijven zich ontwikkelen.

Frisse lucht

Buiten adem je frisse lucht in. Je longen gaan verder openstaan en alle longblaasjes nemen optimaal zuurstof op. Er hangen geen zweetluchtjes of ziektekiemen in de lucht en als je in alle seizoenen buiten beweegt, bouw je ook je weerstand op.

Vitamines

Als je buiten bent maakt je via het zonlicht dat op je huid schijnt vitamine D aan. En daarvoor hoeft het echt geen stralend weer te zijn. Twee keer per week een half uur buiten bewegen geeft je lichaam al tijd om voldoende vitamines aan te maken.

Endorfine

Van bewegen wordt je blij. Je lichaam maakt door intensief te bewegen endorfine aan. Dit zijn dezelfde stoffen die in antidepressiva zitten en ervoor zorgen dat je humeur positief blijft. Een rondje park geeft je dus al snel een goed gevoel!

Daarnaast kost het je niets om naar buiten te gaan, is buiten altijd open en kun je al bij je eigen voordeur beginnen!

17 november 2015

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *